<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Dear Karl,</p>
    <p>The mess is not to say that reasoning is messy, though it can be,
      it is meant to say that the formalization of emotions is
      problematic due to the meta-stance of the formalist. There is an
      inherent problem in trying to express formally the subjective
      experience.  </p>
    <p>Granted we may be able to reason about it and make some
      predictions. But having an experience and being conscious of it,
      its sensations and the emotions, that is subjective. </p>
    <p>For example,  when a man and woman (or whatever partners you
      prefer) are deeply intertwined in either passion, or love or both,
      there may come the feeling from such close coordination that it
      appears that one can read the thoughts and experience the feelings
      of the other. But this may be an illusion. A future female robot
      or chatbot may fool me into thinking that it feels and has
      passion. Or a real woman who is more interested in the
      opportunities I may give her access to, may have the economic
      motivation to feign a state of deep passion and/or love.  This
      happens quite frequently. </p>
    <p>The point is the formalist simply does not know, because the
      formal system cannot distinguish a feeling from its expression
      whether molecular, neural or behavioral. <br>
    </p>
    <p>So the mess,</p>
    <p>Eric<br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">On 6/6/24 11:44 AM, Karl Javorszky
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CA+nf4CUYsGq6c1W43VEpR39hOXR+EVbkCq7VWbxF5Bp-fenAEA@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">
        <div>Dear Learned Friends,
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <div dir="auto">A longer expose for the record is in the
            works. </div>
          <div dir="auto">Two points of it deserve to be brought
            forward, being answers to points raised recently. </div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <div dir="auto">A. Kate, information. </div>
          <div dir="auto">You say that there is no consisent theory of
            information generally agreed on. </div>
          <div dir="auto">Let me repeat that a formal deictic definition
            of the concept and the numerical extent of the unit of
            information has been generated. </div>
          <div dir="auto">It is the deviations of the properties of
            cycles 3,6 of the reorder ab - ba of Cohort 16.</div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <div dir="auto">B. Eric, mess for formal theorists</div>
          <div dir="auto">Let me politely disagree with your judgment.
            This person has learnt to distinguish between messy and
            correct thinking. </div>
          <div dir="auto">Imagining up cohorts of logical units,
            especially in the form of a, b is not a messy exercise. </div>
          <div dir="auto">Rotating additions may sound messy, but the
            underlying operations, namely sorting and resorting, are
            deeply exact, correct and tautologic. </div>
          <div dir="auto">Predictions of the future are not foreseen in
            the present canon. One predicts the future as one counts
            subsequent elements of cycles. This is as rational as it can
            get. </div>
          <div dir="auto">The resulting hybrid of the mother of all
            sudokus with the father of all Rubik cubes is a complicated
            set of algorithms applied to natural numbers. This is not
            hallucination. </div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <div dir="auto">Please be assured that one may and can
            assemble a world view, adapted and updated for the xxi.
            century, and remain sane and in possession of the mental
            capacities. Thinking does not make you crazy, nor messy. </div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <div dir="auto">Respectfully </div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <div dir="auto"><br>
          </div>
          <br>
          <br>
          <div class="gmail_quote">
            <div dir="ltr" class="gmail_attr">Eric Werner <<a
                href="mailto:eric.werner@oarf.org" target="_blank"
                rel="noreferrer" moz-do-not-send="true"
                class="moz-txt-link-freetext">eric.werner@oarf.org</a>>
              schrieb am Do., 6. Juni 2024, 11:13:<br>
            </div>
            <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
              <div>
                <p>Dear Kung Fu Kate,</p>
                <p>One reason the problem of integrating emotions into a
                  theory at all is that emotions are directly
                  experienced by a subject, me for example and you I
                  assume.  <br>
                </p>
                <p>Any theory of something is "of something". The
                  skeptic can always say, I fell and have sensations,
                  but you may not.  <br>
                </p>
                <p>To make emotions part of a theoretical formal system
                  gives them a third party ontology where the emotion or
                  sensation disappears into a operational,
                  transformative context. <br>
                </p>
                <p>I try to link emotions with a formal theory of
                  intentional states, but this reduces emotions to
                  utility functions or some other evaluative-economic
                  von Neumanian conctruct. <br>
                </p>
                <p>To be alive and be conscious of self and body via
                  direct sensations is an oddity that has plagued
                  philosophers and all the related fields of science, 
                  Reduction or direct one-to-one correspondence between
                  sensation and chemical-physical process again puts
                  emotion in a being observed but not experienced
                  perspective. <br>
                </p>
                <p>If souls or an ontological construct that have direct
                  experience when inhabiting a body is an attempted
                  solution, then how do they work?</p>
                <p>It is really a mess for formal theorists. <br>
                </p>
                <p>-Eric<br>
                </p>
                <div>On 6/4/24 9:57 AM, Francesco Rizzo wrote:<br>
                </div>
                <blockquote type="cite">
                  <div dir="ltr">
                    <div>Dear Kate,</div>
                    <div>- existence and knowledge are based on the
                      process of trans-in-form-action: forma(tive)
                      action which transforms over time;</div>
                    <div> - this applies to everyone, lay people and
                      otherwise; </div>
                    <div>- Given that there a "field of form" for every
                      thing, living being and person, the value of the
                      form or the form of the value is synchronically
                      important.</div>
                    <div>- It is not possible to determine the "most
                      probable value of" (Gaussian distribution), but
                      the most or less probable (see "The judgment of
                      value", 1972).</div>
                    <div>- Following Hegel's "Science of logic"
                      (quantity, quality, measurement) it is possible to
                      evaluate qualitative quantities or quantitative
                      qualities in emotional-rational terms.</div>
                    <div>-Fuzzy logic, semiotic-hermeneutical approach,
                      Taoism (biological Yin and Yang), etc., are
                      decisive, but absolutely indeterministic.</div>
                    <div>-My theory of value is hexagonal (a good is
                      worth because it is beautiful, good, useful, true,
                      right and legal).</div>
                    <div>- In short, it is only possible to calculate
                      normal values from a subjective point of view.</div>
                    <div> Thank you very much.</div>
                    <div> Francesco<br>
                    </div>
                    <div><br>
                    </div>
                    Cara Kate,
                    <div>- l'esistenza e la conoscenza sono basate sul
                      processo di tras-in-form-azione:</div>
                    <div>azione forma(tiva) che si trasforma nel tempo;</div>
                    <div>- questo vale per tutti, laici e non;</div>
                    <div>- Posto che v'ha un "campo di forma" per ogni
                      cosa, essere vivente e persona,</div>
                    <div>è sincronicamente importante il valore della
                      forma o la forma del valore.</div>
                    <div>- Non è possibile determinare il  "più
                      probabile valore di" (distribuzione gaussiana),</div>
                    <div>ma i valori più o meno probabili (cfr. "Il
                      giudizio di valore", 1972).</div>
                    <div>-Seguendo la "Scienza della logica" di Hegel
                      (quantità, qualità, misura) è possibile</div>
                    <div>valutare quantità qualitative o qualità
                      quantitative in termini  emo-ra-zionali.</div>
                    <div> -Logica Fuzzy, Approccio
                      semiotico-ermeneutico, Taoismo (Yin e Yang
                      biologici), etc.,</div>
                    <div>sono decisivi, ma assolutamente
                      indeterministici.</div>
                    <div>-La mia teoria del valore è esagonale (un bene
                      vale perchè è bello, buono, utile, vero, </div>
                    <div>giusto e legale).</div>
                    <div>- In estrema sintesi è possibile solo calcolare
                      valori normali dal punto di vista soggettivo.</div>
                    <div>Grazie di cuore.</div>
                    <div>Francesco</div>
                    <div><br>
                    </div>
                    <div><br>
                    </div>
                  </div>
                  <br>
                  <div class="gmail_quote">
                    <div dir="ltr" class="gmail_attr">Il giorno sab 1
                      giu 2024 alle ore 21:14 Katherine Peil Kauffman
                      <<a href="mailto:ktpeil@outlook.com"
                        rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
                        moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-freetext">ktpeil@outlook.com</a>>
                      ha scritto:<br>
                    </div>
                    <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
                      <div>Dear Pedro et al,
                        <div><br>
                          <div>Thank you all once again for the splendid
                            discussion. (Those both here and the many
                            “back-stage”.)</div>
                          <div>By way of final closure I’d like to pose
                            two general questions to each of you:</div>
                          <div><br>
                          </div>
                          <div>1) What would you recommend as your best
                            general <i>definition of information</i>
                            for the lay public?</div>
                          <div>2) What can information science tell us
                            about “<i>evaluative”</i> information?</div>
                        </div>
                        <div><br>
                        </div>
                        <div>Pedro, I hope life is treating you and
                          yours with the very best of all possible
                          outcomes. While your absence has definitely
                          altered the dynamics of this discussion, it
                          turns out that there are many “Scarecrows"
                          that I will miss most upon returning to my
                          world. </div>
                        <div><br>
                        </div>
                        <div>Some of us - perhaps renegade -
                          psychologists are calling this world the
                          “Psychosphere”, a term that demands a place
                          for subjectivity in our foundational theories.
                          We seek deeper more complete frameworks and
                          realistic explanations for all the nuances of
                          “identity” as well as all Norman Bates
                          connotations of human development and
                          behavior. We value humility.  We don’t claim
                          to know the answers.  But we will no longer
                          check our humanity at the door or deny our
                          destructive impact on the biosphere or upon
                          one another. We trust the biological wisdom of
                          our embodiment, and honor the responsibility
                          inherent in “free” will. We aim to draw much
                          more deeply upon direct experience, to let
                          people try the science on for size, and decide
                          for themselves. An edited collection is in the
                          works, and I’m offering the new emotion
                          science in one (maybe two) chapters entitled <i>The
                            Tao of Life, Love, and Larceny. </i>(As you
                          might guess, the Love and Larceny bits are to
                          emphasize how the positive and negative
                          emotions relate to the best and worst of human
                          nature.) There is so much to say - whatever
                          logic might apply.</div>
                        <div><br>
                        </div>
                        <div>Please know that each of you are always
                          welcome in my world. Welcome to contribute, to
                          argue, to question, and/or to share unique
                          personal experiences that demand better
                          science. Indeed, we need you.</div>
                        <div><br>
                        </div>
                        <div>Heartfully yours,</div>
                        <div><br>
                        </div>
                        <div>Katherine Peil Kauffman </div>
                        <div>(AKA Kung Fu Kate)</div>
                        <div><br>
                        </div>
                      </div>
                      _______________________________________________<br>
                      Fis mailing list<br>
                      <a href="mailto:Fis@listas.unizar.es"
                        rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
                        moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-freetext">Fis@listas.unizar.es</a><br>
                      <a
href="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis"
                        rel="noreferrer noreferrer noreferrer"
                        target="_blank" moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-freetext">http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis</a><br>
                      ----------<br>
                      INFORMACIÓN SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS DE CARÁCTER
                      PERSONAL<br>
                      <br>
                      Ud. recibe este correo por pertenecer a una lista
                      de correo gestionada por la Universidad de
                      Zaragoza.<br>
                      Puede encontrar toda la información sobre como
                      tratamos sus datos en el siguiente enlace: <a
href="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas"
                        rel="noreferrer noreferrer noreferrer"
                        target="_blank" moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-freetext">https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas</a><br>
                      Recuerde que si está suscrito a una lista
                      voluntaria Ud. puede darse de baja desde la propia
                      aplicación en el momento en que lo desee.<br>
                      <a href="http://listas.unizar.es"
                        rel="noreferrer noreferrer noreferrer"
                        target="_blank" moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-freetext">http://listas.unizar.es</a><br>
                      ----------<br>
                    </blockquote>
                  </div>
                  <br>
                  <fieldset></fieldset>
                  <pre>_______________________________________________
Fis mailing list
<a href="mailto:Fis@listas.unizar.es" rel="noreferrer noreferrer"
                  target="_blank" moz-do-not-send="true"
                  class="moz-txt-link-freetext">Fis@listas.unizar.es</a>
<a href="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis"
                  rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
                  moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis</a>
----------
INFORMACIÓN SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS DE CARÁCTER PERSONAL

Ud. recibe este correo por pertenecer a una lista de correo gestionada por la Universidad de Zaragoza.
Puede encontrar toda la información sobre como tratamos sus datos en el siguiente enlace: <a
href="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas"
                  rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
                  moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas</a>
Recuerde que si está suscrito a una lista voluntaria Ud. puede darse de baja desde la propia aplicación en el momento en que lo desee.
<a href="http://listas.unizar.es" rel="noreferrer noreferrer"
                  target="_blank" moz-do-not-send="true"
                  class="moz-txt-link-freetext">http://listas.unizar.es</a>
----------
</pre>
                </blockquote>
                <div>-- <br>
                  <i> Dr. Eric Werner <br>
                    Oxford Advanced Research Foundation <br>
                    <a
href="https://urldefense.com/v3/__https://oarf.org__;!!D9dNQwwGXtA!Xk84Lkn8t0ZJEMGcS1C_om0kN8zsWEDO3uruj5SKdVm-eyO_OFqoQMK56GBITuinb9hT7xym4dYDwY2sHnr6wlE$"
                      rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
                      moz-do-not-send="true">https://oarf.org</a> <br>
                    <br>
                    <br>
                  </i></div>
              </div>
              _______________________________________________<br>
              Fis mailing list<br>
              <a href="mailto:Fis@listas.unizar.es"
                rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Fis@listas.unizar.es</a><br>
              <a
href="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis"
                rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank"
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis</a><br>
              ----------<br>
              INFORMACIÓN SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS DE CARÁCTER PERSONAL<br>
              <br>
              Ud. recibe este correo por pertenecer a una lista de
              correo gestionada por la Universidad de Zaragoza.<br>
              Puede encontrar toda la información sobre como tratamos
              sus datos en el siguiente enlace: <a
href="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas"
                rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank"
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas</a><br>
              Recuerde que si está suscrito a una lista voluntaria Ud.
              puede darse de baja desde la propia aplicación en el
              momento en que lo desee.<br>
              <a href="http://listas.unizar.es"
                rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank"
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">http://listas.unizar.es</a><br>
              ----------<br>
            </blockquote>
          </div>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
    <div class="moz-signature">-- <br>
      <i>
        Dr. Eric Werner <br>
        Oxford Advanced Research Foundation <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://urldefense.com/v3/__https://oarf.org__;!!D9dNQwwGXtA!WiGgFOC8yuC2X0SkFRjmCxI4z6x5PlS1lLoXRUhKkepiYSUjbxWMzDnRWUUYs21gI41ZLE3TbvqPhWjcW1dLH1Q$">https://oarf.org</a> <br>
        <br>
        <br>
      </i></div>
  </body>
</html>