<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763">Yep, Karl. Everything is possible, relative and can be changed, learned and imitated.</div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763">It is also possible that AI tools like ChatGPT can help replacing some arduous work in communication between human beings.</div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763">It can even simplify writing research articles. I agree. But this is not the question. The question is what comes out at the end of the pipe?</div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763">Imagine something between you and your peer you talk to or your audience that acts as interpreter and slightly changes the contents of your talk/poem/essay within fractions of a second only.  This is done silently; nobody on both ends even notices what happens, and all of a sudden there is perhaps either great love or great hate. Imagine that this “Thing” continues to talk instead of you, provide instructions and advice to others, and you are not needed anymore, no matter how skilled you are in your profession and competence. Imagine then that all your works in digital form “slightly change”, and all history and other past experiences recorded on some digital carrier change in some way that when you read, watch or listen to them you don’t think they are yours, but others believe that this is you who is the author. Does anybody needs you anymore on this planet? You can be easily replaced and eliminated, your identity stolen to create a slightly different one that can be mixed with other identities to deliver a patented amalgam of an engineered personality to be injected in another human (bot) or machine. There are AI tools today that imitate the voce and the appearance of artists to follow a scenario that suits a director’s plans without the need to engage and pay the artists. Have you asked yourself why so many famous rock stars have sold their entire music inheritance they have created in the past incl. copyrights to corporations? This appeared to me like a stock market sell-out. Imagine all this on a much larger scale, related to all past human science, culture, history, etc, Changes....You can be then easily replaced or transcended, or maybe stored for later use, and what you and others before you have left - changed as many blinded youngsters have been trying this during the past 3 years by demolishing memorials, paintings and other signs of the human past for some weird artificially invented reason. All this is simply not human anymore. So simple as it sounds. Do you wish that future for your kids and grandkids?</div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763">Best,</div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763">Plamen</div><div class="gmail_default" style="font-family:arial,sans-serif;color:#073763"><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Mon, Feb 27, 2023 at 1:56 PM Karl Javorszky <<a href="mailto:karl.javorszky@gmail.com">karl.javorszky@gmail.com</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-style:solid;border-left-color:rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div dir="ltr"><p class="MsoNormal"><span lang="DE-AT">Dear </span>Colleagues<span lang="DE-AT">,<span></span></span></p>

<p class="MsoNormal"><span lang="DE-AT"> </span></p>

<p class="MsoNormal"><b><span lang="DE-AT">Poetry and Reality</span></b><span lang="DE-AT"><span></span></span></p>

<p class="MsoNormal">Thank you for the nice poems, including the creations by
robots, which have also been foreseen as possible alternatives of sequences of
words. While the robots’ creations surprise us by the regularity and common
sense of arguments of the sentence which conveys a meaning to us, the poems are
charming by their non-regular, but possible, sequence of invocations in the
reader’s mind of connotations. Mastery is to convey a meaning by using such
words that are connected by some secondary or tertiary meanings (associations,
connotations) and require the reader to use a wider perspective, in which the
concepts’ sequence does make a sense.<span></span></p>

<p class="MsoNormal">The robots point out such relations among concepts which are
to be expected to be existing, kind of no-na relations, referenced to a common
grid of common understandings of words. The poems do not name the concepts,
they refer to them. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">A robot’s communication should in theory be never ever
surprising. The only surprise a robot’s message can create is that about one’s
self. How come one has not thought sufficiently correctly, far enough or
grammatically exact. If one had thought well, there could be no surprise in
receiving a message that refers to facts and their rational relations. There should
be no subjectivity in the style of a robot.<span></span></p>

<p class="MsoNormal">The poet, if he does his work well, (‘if they do their work
well’ in the new language), talks to us by utilizing such aspects of words
(concepts) which were chosen by the poet’s subjective feeling. It is
permissible to refer to the rosy fingers of dawn when one speaks about sunrise.
This will come in handy later, as he speaks of grey stripes of sorrow as he
depicts the evening. Our surprise is about him taking the color of the hours,
and not say the temperature. He could have said ‘during chill in retreat as
petals open’ and ‘slowly dissipating memories of the warmth of the day’. The
key is in keeping the reference multitude stable. In needs to be the same
background before which the change can be perceived.<span></span></p>

<p class="MsoNormal">The two presentational styles both allow depicting images,
situations, relations among concepts that refer to pictures declared and
understood to be reality and to pictures also that are declared or
non-declared, understood or not, which refer to states that are (purely)
imaginary. The difference does not lie in the presentational style of a
thought. One can express a simple fact poetically and one can argument by
rational syntax the idea of phlogiston and of witches.<span></span></p>

<p class="MsoNormal"><span> </span></p>

<p class="MsoNormal"><b>Poetry and the
coherence of succession<span></span></b></p>

<p class="MsoNormal">As I was young, <i>schizophrenia </i>was even less understood
than today. We were told to watch for the symptom of a <i>loosened up of coherence of succession’. </i>How many times <i>{hence, therefore, because, due to, etc.} </i>are
used or should be used. In a technical piece of literature, in Wittgenstein
speak, from a person with Zero tendency of schizophrenia, the consistence and
coherence of the succession is ideal (say near One). The other extreme is the
clinical case, where the convoluted utterance does not follow any usual
patterns of inner consistency.<span></span></p>

<p class="MsoNormal">There is no discrete
dichotomy. The measure is graded and has many segments. Even in technical
literature, one does not explicate every single little conclusion but rather
relies on the reader’s mind to have the necessary ability to connect by
creating some missing half-steps. Friends talking to each other may abbreviate their
common vocabulary, creating their own dialect of the language (in which they
know what the sentence <i>‘…and then you take
the red one…’ </i>exactly means).<span></span></p>

<p class="MsoNormal">Poets choose a level
of explicitness and coherence and use that level as a carrier medium. Here, their
work comes close to that of composers. Both can finish a chain of thoughts by ending
in an unresolved mystery, with endings that are left for you to fill in. The
dark balladic hints and silences are a method of addressing a solution to the
tensions created by the previous terms of the work. The poet relies on the
inner consistence of the succession to bring to your level of perception that
what he wants to say, without him saying it explicitly. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">Robots should not
work by using poetic allegories. But, and this is why I write this poem, robots
could make themselves as understood as poets do<b>. It is within the domain of the logical language to communicate by
using not the denotation but connotations of each word.</b> <span></span></p>

<p class="MsoNormal"><span> </span></p>

<p class="MsoNormal"><b>Robots, Poetry, and
the Vocabulary<span></span></b></p>

<p class="MsoNormal">The mechanical poet utilizes
a well-referenced lexicon as vocabulary. He makes use of the immanent set of
cross-references which comes with reading <i>a+b=c
</i>in some detail. Fired up by the Muse’s <i>16
</i>kisses, he decides that everything that can be said about the world is
contained in the varieties of the Muse’s kisses in the morning and those in the
evening. (There is some romantics here, which only those in love and Eddington
understand, why no more than <i>136 </i>variants
of kisses of a day can be talked about, differentiated, exist.)<span></span></p>

<p class="MsoNormal">The variants coexist
as possibilities. The Muse herself is subject to periodic changes of mood. It
is in dependence of her mood, which possibilities are aggregated into a reality
which reflects her mood. The reality is the succession in which she dispenses
her <i>136 </i>variants of kisses. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">Being of an
exquisite nature, the Muse periodically changes her moods, and tries to keep up
the maximal liberty to be in any of moods she chooses. She actually crosses her
own plans at times. The inner conflicts are predictable and have an
archetypical typology. She is different if she is in a conflict because she
should be <i>chez les coiffeurs</i> while
she is already late to do the tax returns. This logical archetype is clearly
distinct to that she produces if she should do the cooking while being late to
tend the garden. The logical archetypes are frozen conflicts.<span></span></p>

<p class="MsoNormal">The Muse is also
very <i>adroit </i>in matters of space,
distances and order. This is a stable property of her. Whatever her moods, she
always looks that together with her yesterday’s and her tomorrow’s position,
her overall position remains close to <i>18,
33 </i>(some <i>tailles</i> that reflect on her being close to perfect in her 3D
appearance).<span></span></p>

<p class="MsoNormal">Each day with the Muse
is connected by zillions of liens to the previous and the next day with her
(she avoids the topic, but it is true that her 3D appearance is not completely
in her power: her daily appearance is dependent not only on her appearance of
yesterday, but also of that of the <i>day
before yesterday. </i>In this regard, she is a dedicated groupie of Fibonacci,
with her insistence that <i>f<sub>n</sub>=f<sub>n-1</sub>+f<sub>n-2</sub>.)
</i><span></span></p>

<p class="MsoNormal">Each kiss of the
Muse is related to every other kiss of the Muse, not only by the history of
coincidences in various phases of 3D appearances of the Muse, but also during
which moods of her one kind of kiss will come next or previous of <i>k </i>distances far to any other kind of
kiss of her. Not only is the connection how fat she was at the two times but
also during which fits she called the poet what name. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">There exists a
collection of elementary occurrences. For non-poets, this are readings of <i>a+b=c </i>being on specific places among
their peers during reorders on aspects of <i>(a,b)</i>.
The elementary occurrences are possibilities for a whole to be consisting of
two parts. Periodic changes cause elementary occurrences to assemble into linear
sequences. The song is about which linear sequences can run concurrently during
which periodic changes. This determines, what elementary occurrences can be
contemporaneous. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">The lexicon is a
system of tables. The factual entries (<i>(a,b)
are at pos(x,y) in reorder [ab]</i><i>↔[ba]</i>) are accompanied by entries that describe probabilities, namely that
this fact is contemporaneous with a different fact. There exists a web of
(probabilities of) coincidences of occurrences. Some of these come into
observable existence as objects. The material object is an anomaly of space, an
over dense segment of space. These may be called in the left Euclid space <i>neutron, </i>in the right Euclid space <i>proton. </i>How many of unit anomalies of
space can aggregate is determined by the types of agglomeration conflicts <i>(= logical archetypes)</i> among cycles that
appear as an implication of reorders. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">From the sub-atomic
level up, the lexicon is cross-referenced. Poets and robots can both use it. We
can understand their productions, because in our brain the same mechanism is at
work, ordering our concepts. <span></span></p>

<p class="MsoNormal"><span> </span></p>

<p class="MsoNormal"><b>Poets can predict the
future, robots can learn to do so, too.<span></span></b></p>

<p class="MsoNormal">We can profit from
using the very rational idea that elementary logical symbols do have
individualities, immanent to them. Let us create the Habitat, in which 136
logical primitives pursue their happiness. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">Of this assembly of
symbols, many logical sentences can be said, but not endlessly many. The collection
of what we can say contains sentences that are true and sentences that are not
true. Using computers, we are in a position to discuss the grammar of false
logical sentences. As the property of being true or not depends on the external
influence of periodic changes, the interplay between true and false sentences
will have its own rules. <span></span></p>

<p class="MsoNormal">In practical reality,
we do make use of the false sentences, eg by eliminating alternatives. Yet, it
is an uphill battle to raise awareness to the fact that the information and the
meaning are read out of the background of false sentences. That what is not the
case merits our attention. The Master said: About that, of which we cannot
speak, we should keep silence. The novelty is that we can speak nowadays about things
that are not the case. Let us use the collection of sentences <i>a+b=c </i>and investigate, in which circumstances
what logical categories are present, from <i>certain
</i>to <i>impossible</i>. The entries in
this table are extremely well cross-referenced. Our brain uses a working
version of the catalogue rules for grouping and individuating, placing and
finding contents.<span></span></p>

<p class="MsoNormal">Both poets and
robots can use this same catalogue.<span></span></p>

<p class="MsoNormal">Karl<span></span></p></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Am So., 26. Feb. 2023 um 15:47 Uhr schrieb Michel Petitjean <<a href="mailto:petitjean.chiral@gmail.com" target="_blank">petitjean.chiral@gmail.com</a>>:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-style:solid;border-left-color:rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Dear Plamen,<br>
I don't know about ChatGPT and I don't about Dr. Kory.<br>
About ivermectin, the review (167 refs) written by Satoshi Omura<br>
(Nobel Prize in Physiology or Medicine 2015) was published in the<br>
Japanese Journal of Antibiotics, March 2021.<br>
Title: Global trends in clinical studies of ivermectin in COVID-19.<br>
My own opinion is unimportant, build your own one by tourself.<br>
Best regards,<br>
Michel.<br>
Michel Petitjean, retired scientist<br>
<a href="https://urldefense.com/v3/__http://petitjeanmichel.free.fr/itoweb.petitjean.html__;!!D9dNQwwGXtA!QqMqGeRNkSvTEAca9QUtKDQfFH0J4P22Cz25Cfuy-wdZ7ETiWeknF_jCZKyV7JIkktvU6Go9h8csT_BdEBgLC1WVJjQ1$" rel="noreferrer" target="_blank">https://urldefense.com/v3/__http://petitjeanmichel.free.fr/itoweb.petitjean.html__;!!D9dNQwwGXtA!QqMqGeRNkSvTEAca9QUtKDQfFH0J4P22Cz25Cfuy-wdZ7ETiWeknF_jCZKyV7JIkktvU6Go9h8csT_BdEBgLC1WVJjQ1$</a> <br>
<br>
<br>
Le dim. 26 févr. 2023 à 10:02, Dr. Plamen L. Simeonov<br>
<<a href="mailto:plamen.l.simeonov@gmail.com" target="_blank">plamen.l.simeonov@gmail.com</a>> a écrit :<br>
><br>
><br>
> I wonder if ChatGPT would be "allowed" to create such a poem,.see below,.. despite all its creative writings.<br>
><br>
> Best,<br>
><br>
> Plamen<br>
><br>
><br>
> ---------- Forwarded message ---------<br>
> From: Dr. Pierre Kory’s Medical Musings <<a href="mailto:pierrekory@substack.com" target="_blank">pierrekory@substack.com</a>><br>
> Date: Sat, Feb 25, 2023 at 11:13 PM<br>
> Subject: A Seussian Poem About The Plight Of A Vaccinated Man In Covid-"Morton Sues The Who"<br>
><br>
><br>
> ...<br>
<br>
_______________________________________________<br>
Fis mailing list<br>
<a href="mailto:Fis@listas.unizar.es" target="_blank">Fis@listas.unizar.es</a><br>
<a href="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis" rel="noreferrer" target="_blank">http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis</a><br>
----------<br>
INFORMACIN SOBRE PROTECCIN DE DATOS DE CARCTER PERSONAL<br>
<br>
Ud. recibe este correo por pertenecer a una lista de correo gestionada por la Universidad de Zaragoza.<br>
Puede encontrar toda la informacin sobre como tratamos sus datos en el siguiente enlace: <a href="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas" rel="noreferrer" target="_blank">https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas</a><br>
Recuerde que si est suscrito a una lista voluntaria Ud. puede darse de baja desde la propia aplicacin en el momento en que lo desee.<br>
<a href="http://listas.unizar.es" rel="noreferrer" target="_blank">http://listas.unizar.es</a><br>
----------<br>
</blockquote></div>
</blockquote></div>