<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"><html lang="de" xml:lang="en" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" /><title></title><style type="text/css">html,body{background-color:#fff;color:#333;line-height:1.4;font-family:sans-serif,Arial,Verdana,Trebuchet MS;}</style></head><body><p>Dear Christophe, Dear Jerry, Dear list,</p>
<p>I hope you have enjoyed a happy Easter, at least as happy as possible given the special circumstances!</p>
<p>Dear Christophe, information is agent dependent, I think on this there is a broad consensus. Information communication (the modulation of situation dependent patterns onto a form of energy which is emitted/sent to the environment and a receiving sensor capable of decoding the referentiality to itself and its state from this connected over what Shannon called channel) is additionally context dependent, channel dependent and often experience dependent. That is why I think it makes sense to analyze informative character of matter, energy or symbols inside the selective regime which developed inside the same context or in a previous context from which the actual context can be derived.</p>
<p>Data are information in the context of computers and of IT-using humans respectively humans analyzing data sheets, like heat is information for the IR sensors of a hunting snake. Heat alone for example is not information, it is highly incoherent electromagnetic radiation but of a frequency spectrum which capacitates the IR sense sensitive for it (and the snake searching for it) to picture the temporal evolution of its distribution function into the motion pattern information of prey or else. Even lowly differentiated and marginally filtered (or processed) energy leaking into a broad channel can serve as information for a receiver when it can increase contrast (e.g. by a sensitive sensor) to spot what it is seeking. <br>The way data are represented nevertheless can make informative effect (the actual making of a difference and the probability for it) on a receiving audience lower or higher independent from the fact that data <em>are </em>physically information because they are stored and they can influence selective regimes <em>and thus have</em> the potential to be informing. This is similar to the record drifting in space: In my opinion it contains physical information but to be informing it must surprise the crew of a spaceship or be read out on a player. The degree of informing effect is also dependent on context.</p>
<p>>> When trying to define information perhaps we should take some more time to >> address the contexts, the different domains, and then try some domain related >> definitions</p>
<p>I agree with you in principle, but I would like to take a more recursive approach, looking for –if you prefer that term “meaning” – which physical information might have had in environments developed earlier and then look at the differences of the actual environment compared to the earlier one. For one reason this could safe some time and for another reason it could generate surprising insights. Example: The huge imbalance in awareness towards warning signals (analogous to “bad news”) compared to signals of non-threatening situations e.g. attracting to a food source was deeply grounded by Natural Selection in the biologic selective regime. Like unnecessary strong reactions in cases of e.g. arachnophobia, the disequilibrium of attention given to signals of danger is in several situations not as “meaningful” for human life as it was when it –probably- became encoded into our genome. This also is one of the examples, where I would ask for a concerted adaptation of our economically oriented selective system, scrutinizing it for the probable basis of some preferences and a possible reevaluation of their actual effect, use and legitimate authority in our life. It could be supported by arguments coming from the study of information.</p>
<p>The paper I was citing does not present a synergy. On the contrary it underlines the strong independence between theories and people promoting them in our community. Unfortunately the author´s copy I received is for private use only. But you should ask the author for a copy on Research Gate. Often there are already several copies available for people interested and asking for one.</p>
<p>Dear Jerry, you are asking >> is the term “matheosis” to[o] narrow to generate the technical concepts you are seeking to unify?</p>
<p>As far as I understand from your letter “matheosis” is to be understood in addition to semiosis and mereosis. I had to look up the term mereosis, since I only heard of it in mathematical contexts and was not able to find it outside of that context. As far as I researched it now, the term is referring to representing the relation between a whole and its parts, similar to what you mentioned earlier referring to homeopathic and heteropathic compositions of causes in JS Mill  (J. L. Bell; Whole and Part in Mathematics; Axiomathes vol. 14,nr 4 (2004) in <a href="http://cmsm4.math.md/Proceedings_CMSM4.pdf" target="_blank" rel="nofollow noopener">http://cmsm4.math.md/Proceedings_CMSM4.pdf</a>). Please correct me, if I got that wrong!</p>
<p>If you want me to interpret “matheosis” as search for patterns to formulate falsifiable conjectures on the search for μάθημα as <em>knowledge</em>, I could agree, but most of the time mathematics is associated with arithmetic or number based proofs. Considering this, I am afraid the definition is too narrow to generate the technical concepts I am especially interested in – like the 2<sup>nd</sup> Law of Thermodynamics or the Principle of Stationary Action need to include the physical effect and its observation to be evaluated. <br>I would not exclude mereosis and semiosis in my exploration, if you made me to choose between the three.</p>
<p>Stay free of Covid-19 symptoms and all the best!</p>
<p>Annette</p>
<div>
<p><span style="font-size: 9px;">---</span></p>
<p><span style="font-size: 9px;">Dr. Annette Grathoff</span></p>
<p><span style="font-size: 9px;">Evolution of Information Processing Systems</span></p>
<p><span style="font-size: 9px;">Vienna</span></p>
<p><span style="font-size: 9px;"><a href="mailto:grathoff@icbm.de" target="_blank" rel="nofollow noopener">grathoff@icbm.de</a></span></p>
<p><span style="font-size: 9px;">06802341968</span></p>
<p> </p>
<p><span style="font-size: 9px;">General Secretary of the</span></p>
<p><span style="font-size: 9px;">International Society for the Study of Information (IS4SI)</span></p>
<p><span style="font-size: 9px;"><a href="mailto:Annette.grathoff@is4si.org" target="_blank" rel="nofollow noopener">Annette.grathoff@is4si.org</a></span></p>
</div>
<p>Jerry LR Chandler wrote on 12.04.2020 03:44 (GMT +02:00):</p>
<blockquote cite="mid:CB995FE3-F2AC-4A11-9163-4AAD6619DC05@mac.com">
<pre>Christophe, Annette, List:

Thank you, Christophe for drawing together several important facts from
historical contributors, concepts from different disciplines and the suggestions
that contexts and domain differences may play a substantial role in the synthesis
of scientific information. 

I think this an important summary assertion about our decades of discussions and
the need to recognize the role of constraints in meanings of terms, propositions,
sentences, paragraphs, data forms, mathematical structures and all other aspects
of human communication.

Philosophically, J S Mills (1842) recognized the need to separate homeopathic
communication from heteropathic communication / logic.

Shannon’s success is a consequence of the use of mathematics (bits and bytes as
powers of 2) to correspond to highs and lows in waves (vibrations, electrical
frequency) in a mechanical manner between machines. Coupled with error
correction, Shannon’s method ensures an exact transmission between two physical
locations. Thus, the transmission process becomes completely independent of any
human wish, thought, desire, feeling, emotion, belief, action, reservation,
challenge, syntagma, adesse, relation, collation, sublation, illation, adduction,
abduction, induction, retroduction, deduction, synduction, etc.

With this in mind, one can then separate the concept of informative communication
via Shannon technology between two human beings into three stages or steps or
processes or actions or functions or relations:
1. Encoding a message (any message) into a transmissible form.
2. Transmitting the form from location to location, perhaps from mind to mind, 
3. Decoding the received form.

Christophe, was the intent of your message to request that the readers of this
list serve narrow the focus to the distinctions on these three clear and
distinctly different communicative processes of semiosos and mereosis?

Or, should, in addition to semiosis and mereosis, should be also focus on the
process of “matheosis”?  (I coin the term “matheosis” in an attempt to
express the proposals / propositions / processes that Annette is exploring.

Annette, is the term “matheosis” to narrow to generate the technical concepts
you are seeking to unify?

Happy Easter Holidays to all. Stay safe and be Well as the natural dynamics
unfold in informative ways.

Cheers

Jerry





> On Apr 1, 2020, at 7:55 AM, Christophe Menant <Christophe.Menant@hotmail.fr>
> wrote:

> Restent with correct forum address

> Envoyé de mon iPhone

> Début du message transféré :

>> Expéditeur: Christophe Menant <christophe.menant@hotmail.fr
>> <<a href="mailto:christophe.menant@hotmail.fr" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:christophe.menant@hotmail.fr">mailto:christophe.menant@hotmail.fr</a>>>
>> Date: 31 mars 2020 à 12:09:13 UTC+2
>> Destinataire: "annette.grathoff@is4si.org
>> <<a href="mailto:annette.grathoff@is4si.org" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:annette.grathoff@is4si.org">mailto:annette.grathoff@is4si.org</a>>"
>> <annette.grathoff@is4si.org
>> <<a href="mailto:annette.grathoff@is4si.org" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:annette.grathoff@is4si.org">mailto:annette.grathoff@is4si.org</a>>>
>> Cc: Fis <fis-bounces@listas.unizar.es
>> <<a href="mailto:fis-bounces@listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:fis-bounces@listas.unizar.es">mailto:fis-bounces@listas.unizar.es</a>>>, Krassimir Markov
>> <markov@foibg.com <<a href="mailto:markov@foibg.com" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:markov@foibg.com">mailto:markov@foibg.com</a>>>
>> Objet: Rép :⁨ [Fis] whether this useful simulation is information, data or
>> something else?⁩
>> 
>> 
>> Dear Annette,
>> Thanks for your answer to the question asked by Krassimir.
>> What you say implicitly addresses information as agent dependent. An important
>> point, I feel. 
>> Krassimir’s question was also about the differences between information and
>> data, as introduced in his March 26 post (mental models with meaning as
>> information vs mental models without meaning as data). Trying to define
>> information can bring in the need to position it relatively to data, and with
>> it questions about the definition of data, thus making the subject more
>> complex.
>> These subjects are indeed complex, but perhaps we keep them complex because we
>> don’t take enough into account the different contexts, the audience, where
>> the subjects apply. Perhaps we try to put together things that are too
>> different.  
>> IT meeting participants talk about information as related to data, Shannon,
>> coding and error rate. Biologist relate information to neural signals and
>> chemical transmissions, philosophers consider semantic and syntax,
>> psychologist look at pleasure and reality, an evolutionary approach puts the
>> focus on meaning generation. And so on…
>> The wordings of our questions can then look as coming from a melting pot
>> containing ideas of Darwin, Bateson, Shannon, Boltzmann, Monod, Prigogine and
>> others. This is very ambitious. Trying to put together the different contexts
>> of a given concept may just be too ambitious for some concepts (think about
>> politics, happiness, religion, ….). 
>> When trying to define information perhaps we should take some more time to
>> address the contexts, the different domains, and then try some domain related
>> definitions. The next step being to see how these definitions can be part of a
>> possible synergy.
>> That idea is not new. Perhaps this has been addressed in the paper of 2018
>> Journal of Documentation you refer to (I didn’t succeed accessing it. Could
>> you tell how to do?). 
>> All the best 
>> Christophe
>> 
>> 
>> De : Fis <fis-bounces@listas.unizar.es
>> <<a href="mailto:fis-bounces@listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:fis-bounces@listas.unizar.es">mailto:fis-bounces@listas.unizar.es</a>>> de la part de
>> annette.grathoff@is4si.org <<a href="mailto:annette.grathoff@is4si.org" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:annette.grathoff@is4si.org">mailto:annette.grathoff@is4si.org</a>>
>> <annette.grathoff@is4si.org
>> <<a href="mailto:annette.grathoff@is4si.org" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:annette.grathoff@is4si.org">mailto:annette.grathoff@is4si.org</a>>>
>> Envoyé : lundi 30 mars 2020 17:45
>> À : markov@foibg.com <<a href="mailto:markov@foibg.com" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:markov@foibg.com">mailto:markov@foibg.com</a>>
>> <markov@foibg.com <<a href="mailto:markov@foibg.com" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:markov@foibg.com">mailto:markov@foibg.com</a>>>;
>> fis@listas.unizar.es <<a href="mailto:fis@listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:fis@listas.unizar.es">mailto:fis@listas.unizar.es</a>>
>> <fis@listas.unizar.es <<a href="mailto:fis@listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:fis@listas.unizar.es">mailto:fis@listas.unizar.es</a>>>
>> Objet : Re: [Fis] whether this useful simulation is information, data or
>> something else?
>>  
>> Dear Krassimir,
>> 
>> a very profound question. As you address me as Annette, not as GS, I would
>> like to answer telling my personal opinion. I deem the subject "information
>> study" as largely incomplete and thus cannot really give a profound answer to
>> your question based on what I gathered - which is nicely collected in
>> <a href="https://doi.org/10.1108/JD-05-2017-0077" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://doi.org/10.1108/JD-05-2017-0077">https://doi.org/10.1108/JD-05-2017-0077</a>
>> <<a href="https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.1108%2FJD-05-2017-0077&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863438379&sdata=iFuKashZ2K8lbhCiac80RqoJKkXY2GWpT0fWctvb4%2FU%3D&reserved=0" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.1108%2FJD-05-2017-0077&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863438379&sdata=iFuKashZ2K8lbhCiac80RqoJKkXY2GWpT0fWctvb4%2FU%3D&reserved=0">https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.1108%2FJD-05-2017-0077&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863438379&sdata=iFuKashZ2K8lbhCiac80RqoJKkXY2GWpT0fWctvb4%2FU%3D&reserved=0</a>>
>> (Rocchi, P., Resca, A. The creativity of authors in defining the concept of
>> information, Journal of Documentation, 2018 74; 1074-1103) yet.
>> 
>> I am helping myself by basing the concept of information on the physical basis
>> which I experienced as useful, namely information being something which is
>> stored and which influences selective regimes. Seeing this in an evolutionary
>> context, i.e. based on starting with what science describes a s purely
>> physical... continuing over kinetics and dynamics which science describes as
>> physical-chemical where molecules and chemical regimes act on selection
>> regimes... over the selective mechanisms which Biology knows as Natural
>> selection, niche construction and community pre-cultures... arriving at our
>> human and largely intention based decision making evaluation and judging
>> regimes (keeping in mind the recursivity of the nested selective regimes), I
>> would reason the following estimation:
>> 
>> A simulation like the one which Sanderson generated is personal information
>> for the receiver if the receiving (watching) person sees the video in a
>> context where attention is high and expectation is neither too high nor as low
>> as changing into certainty that the video is pure noise. Only then is it
>> possible that some of the contents are stored in the memory and are capable of
>> influencing the selective (intentional) decision making behavior of the
>> receiver. Interestingly, if attention is expecting negative confirmation - in
>> the example that the video will not be informative (e.g. because a colleague
>> said that Sanderson made a video with false contents or one found that
>> Sanderson used silly inappropriate colors when watching a previous video) -
>> then the outcome can be very strongly dependent on initial conditions under
>> which the video is watched. If the expectation for negative confirmation is
>> disappointed, e.g. because the receiver sees that Sanderson hit the mark
>> explaining with the simulation what one has read and understood as important
>> just hours ago and one is amazed about how strong the contrast to the
>> (negative) expectation is, the correction of negative expectation can make the
>> informative event (according to Bateson/ Koestler and others: a kind of
>> physically based change of mindset) even stronger. In this context it would be
>> helpful if I was a psychologist with neurological knowledge. From psychology I
>> remember the interesting concept of cognitive dissonance...just to imagine how
>> much of general knowledge in addition to knowledge on initial conditions would
>> be necessary to estimate the informative effect of data based messages on a
>> human individuals.
>> 
>> A simulation like the one which Sanderson generated is definitely and
>> independently from context, information, namely  IT information, since it is
>> the outcome of technical information processing and reached the PC of the
>> receiver by making a physical difference in the PC´s memory state (switching
>> data represented by a collection of magnetized particles on spinning
>> platters).
>> 
>> For an animal like a dog, the video will not be personal information for the
>> simple reason that its attention level is not activated by this type of
>> information coming from intentional decision making regimes.The attention
>> threshold of the dog is surmounted by fitting olfactory or acoustic and
>> optical signals which proved important for survival (Biological selective
>> regime) and well being in it´s pet environment (Biological+coevolutionary
>> human Cultural selective regime) for the dog. The acoustic and visual signals
>> which a dog could receive from a PC in its keeper´s flat which is playing
>> Sanderson´s video could in best case attract the attention for a span of
>> seconds when the animal confounds the sound or color structure from the
>> machine as something of relevance for its bodily states (like hunger or
>> expectation of signals from the keeper) but unless there has been conditioning
>> on some of the possible signals, this attention will not last long. The dog
>> will not stay with "understanding" the signals as referential to itself. 
>> 
>> So from this perspective, many many things of our daily lives I deem
>> information; whether the information is physical, physico chemical, biological
>> or intentional in its dynamics (or carries characteristica of any of the
>> selective regimes that preceded its first appearance. A chain of selective
>> influences which often leads down to the physical selective regime of "forces
>> and entropy growth" (to cut a long story short)) is dependent on the
>> complexity of the structure communicating the information and the selective
>> regime evaluating it; It is dependent on the structures´ evolutionary
>> (including cultural evolution) history. The development of entirely new forms
>> of information (storage and signal transmission) as well as new forms of
>> information dynamics (just think of the handy "undo" function of your
>> programs. Unthinkable in this form in all of nature´s preceding selective
>> environments!) is also possible, based on the selective environments which are
>> developing within and around them.
>> 
>> Kind regards,
>> 
>> Annette
>> 
>> Krassimir Markov wrote on 30.03.2020 14:11 (GMT +02:00):
>> 
>> Dear Annette and FIS Colleagues,
>>  
>> The following question I had sent to Gordana offline due to the FIS limit of
>> number of posts per week.
>> I see it is still actual, so I resend it now.
>>  
>> In line with the FIS discussion, I would kindly ask you to tell, in your view,
>> whether this useful simulation is information, data or something else?
>>  
>> Be healthy and in good spirit!
>> Friendly greetings
>> Krassimir
>>  
>>  
>> From: annette.grathoff@is4si.org
>> <<a href="mailto:annette.grathoff@is4si.org" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:annette.grathoff@is4si.org">mailto:annette.grathoff@is4si.org</a>>
>> Sent: Monday, March 30, 2020 12:46 PM
>> To: gordana.dodig-crnkovic@mdh.se
>> <<a href="mailto:gordana.dodig-crnkovic@mdh.se" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:gordana.dodig-crnkovic@mdh.se">mailto:gordana.dodig-crnkovic@mdh.se</a>> ; fis@listas.unizar.es
>> <<a href="mailto:fis@listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:fis@listas.unizar.es">mailto:fis@listas.unizar.es</a>>
>> Subject: Re: [Fis] Excellent simulation
>>  
>> Dear colleagues,
>> 
>> Grant Sanderson (3blue1brown) did it again. Please do not tell me you never
>> heard of him and his excellent YouTube science-knowledge visualization videos!
>> He changed the interest of thousands of people for abstract mathematical
>> ideas, making them concrete and more tangible by his excellent simulation
>> videos. He originally came from the Khan Academy team as you can read here:
>> <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/3Blue1Brown" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://en.wikipedia.org/wiki/3Blue1Brown">https://en.wikipedia.org/wiki/3Blue1Brown</a>
>> <<a href="https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2F3Blue1Brown&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863448415&sdata=DoDdMaM8P7Y%2BnY8yhQxoo4Dw6OzyEQIo1zdvKVauYTY%3D&reserved=0" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2F3Blue1Brown&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863448415&sdata=DoDdMaM8P7Y%2BnY8yhQxoo4Dw6OzyEQIo1zdvKVauYTY%3D&reserved=0">https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2F3Blue1Brown&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863448415&sdata=DoDdMaM8P7Y%2BnY8yhQxoo4Dw6OzyEQIo1zdvKVauYTY%3D&reserved=0</a>>.
>> 
>> This I say as Annette Grathoff, not as the General secretary: My personal
>> opinion is that every scientist interested in informing curious people and
>> raising interest in scientific knowledge should know his videos. This is how
>> information about important concepts is enabled to spread many times faster
>> than when relying solely on the classical ways. It does science well to spread
>> channels like his, after you (not only) scientifically approved of the
>> content.
>> 
>> Best wishes and stay healthy,
>> 
>> Annette
>> 
>> Gordana Dodig-Crnkovic wrote on 29.03.2020 12:17 (GMT +02:00):
>> 
>> Dear colleagues,
>> 
>>  
>> Please have a look at this excellent simulation:
>> 
>> <a href="https://www.youtube.com/watch?v=gxAaO2rsdIs&feature=youtu.be" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://www.youtube.com/watch?v=gxAaO2rsdIs&feature=youtu.be">https://www.youtube.com/watch?v=gxAaO2rsdIs&feature=youtu.be</a>
>> <<a href="https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DgxAaO2rsdIs%26feature%3Dyoutu.be&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863468375&sdata=A8%2FX3ELwow4WmeNuWvuT%2FbZN5YNz50sL9T6rhjQJE%2FA%3D&reserved=0" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DgxAaO2rsdIs%26feature%3Dyoutu.be&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863468375&sdata=A8%2FX3ELwow4WmeNuWvuT%2FbZN5YNz50sL9T6rhjQJE%2FA%3D&reserved=0">https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DgxAaO2rsdIs%26feature%3Dyoutu.be&data=02%7C01%7C%7Ca06cbaea114d4a3344c108d7d4c18110%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637211799863468375&sdata=A8%2FX3ELwow4WmeNuWvuT%2FbZN5YNz50sL9T6rhjQJE%2FA%3D&reserved=0</a>>
>>  
>> which makes me think about how powerful thinking tools
>> that computation and information/data really offer.
>> 
>>  
>> Stay safe and take care,
>> 
>> Gordana
>> 
>>  
>> _______________________________________________
>> Fis mailing list
>> Fis@listas.unizar.es <<a href="mailto:Fis@listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="mailto:Fis@listas.unizar.es">mailto:Fis@listas.unizar.es</a>>
>> <a href="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis">http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis</a>
>> <<a href="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis">http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis</a>>
>> ----------
>> INFORMACISN SOBRE PROTECCISN DE DATOS DE CARACTER PERSONAL
>> 
>> Ud. recibe este correo por pertenecer a una lista de correo gestionada por la
>> Universidad de Zaragoza.
>> Puede encontrar toda la informacisn sobre como tratamos sus datos en el
>> siguiente enlace:
>> <a href="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas">https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas</a>
>> <<a href="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas">https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas</a>>
>> Recuerde que si esta suscrito a una lista voluntaria Ud. puede darse de baja
>> desde la propia aplicacisn en el momento en que lo desee.
>> <a href="http://listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="http://listas.unizar.es">http://listas.unizar.es</a>
>> <<a href="http://listas.unizar.es/" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="http://listas.unizar.es/">http://listas.unizar.es/</a>>
>> ----------
> _______________________________________________
> Fis mailing list
> Fis@listas.unizar.es
> <a href="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis">http://listas.unizar.es/cgi-bin/mailman/listinfo/fis</a>
> ----------
> INFORMACI�N SOBRE PROTECCI�N DE DATOS DE CAR�CTER PERSONAL

> Ud. recibe este correo por pertenecer a una lista de correo gestionada por la
> Universidad de Zaragoza.
> Puede encontrar toda la informaci�n sobre como tratamos sus datos en el
> siguiente enlace:
> <a href="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas">https://sicuz.unizar.es/informacion-sobre-proteccion-de-datos-de-caracter-personal-en-listas</a>
> Recuerde que si est� suscrito a una lista voluntaria Ud. puede darse de baja
> desde la propia aplicaci�n en el momento en que lo desee.
> <a href="http://listas.unizar.es" target="_blank" rel="nofollow noopener" title="http://listas.unizar.es">http://listas.unizar.es</a>
> ----------


</pre>
</blockquote></body></html>