<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
      charset=windows-1252">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    Thanks everyone, all very stimulating!<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">On 25/04/18 03:47, Burgin, Mark wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:01b54d46-10f0-efd1-093f-fca54dba7147@math.ucla.edu"><span
        style="font-family:"Courier New"">Any reasonable
        person will tell that the textbook contains knowledge </span></blockquote>
    This is a metaphor. It is helpful in managing the complex
    relationships of humans with media, but will lead us into tangles if
    we believe that it is anything more.<br>
    <br>
    <br>
    Mark Johnson, thinking about music followed up with a pertinent
    question<br>
    <blockquote type="cite">What is the relation of the score to what
      occurs?</blockquote>
    <br>
    I'd say that both the book and the score are most usefully seen not
    as the transfer of information, but as coordination in relation to
    an artifact.<br>
    <br>
    <br>
    Arturo warned against anthropomorphism, and said<br>
    <blockquote type="cite">I start to sweat. ... my body (without the
      need of my mind!) extracts a termic information from its
      surrounding environment </blockquote>
    As Lou says, "Information in the sense that you indicate is pattern
    that is independent of the particular substrate on which it is
    ‘carried’."  I sweat because of the interaction between my body and
    its environment, through of a cascade of cellular interactions,
    mediated by chemical processes. We can describe these chemical
    processes as patterns, and from those descriptions learn something
    about physiology. But that does not mean that the processes
    themselves are composed of pattern or of information.<br>
    <br>
    To my mind 'extraction' of information is a metaphor (and from
    Lakoff's perspective it is therefore anthropomorphic). Does the body
    send out emissaries to mine the information? Of course Arturo does
    not believe that, and I'm not trying to score cheap points here. I
    just want to point out that language is not a neutral tool when we
    are discussing information. Lou's "in the sense that you indicate"
    correctly alerts us to the fact that there is more than one meaning
    to the word 'information', and implies a warning that we will talk
    past each other unless we are willing to clarify the distinctions we
    are making when we use the word. There is a long and valuable
    intellectual tradition that uses the word information in terms of
    entropy, but that is not the only way that the word is used.<br>
    <br>
    Best<br>
    Dai<br>
    <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
-----------------------------------------

Professor David (Dai) Griffiths
Professor of Education
School of Education and Psychology
The University of Bolton
Deane Road
Bolton, BL3 5AB

Office: M106

SKYPE: daigriffiths

Phones (please don't leave voice mail)
   UK Mobile +44 (0)7491151559
   Spanish Mobile: + 34 687955912
   Work landline: + 44 (0)1204903598

email
   <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:d.e.griffiths@bolton.ac.uk">d.e.griffiths@bolton.ac.uk</a>  
   <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:dai.griffiths.1@gmail.com">dai.griffiths.1@gmail.com</a></pre>
  </body>
</html>