<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=windows-1252"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    <div class="moz-cite-prefix">Dear Joseph,<br>
      <br>
      I finally went through that video, in part stimulated by your
      critical comments. My impression, particularly at the beginning of
      the talk, was positive: that the fundamental physical reality
      might partake of a similar organization to life is quite congruent
      with the "informational" point of view. I was strongly reminded of
      Michael Conrad's: "When we look at a biological system we are
      looking at the face of the underlying physics of the universe."
      This was in Madrid 1994, at the foundational conference of FIS.
      Well, perhaps some aspects of the last part of that talk were not
      so well focused in my view, but at least always appeared open to
      argumentation if I properly interpret the style and the context.
      Does a not so well-solved part destroy a whole direction of
      thought? I think we must be open to the give and take, and
      contribute to salvage the best parts of interesting speculations
      (if that's the case here), even for our own intellectual interest.
      Couldn't our own common fis enterprise be toughly criticized in
      similar grounds? Just to conclude, I am reminded of one of the
      most famous short essays by philosopher Ortega y Gasset, it was
      about the "frame", just the frame of any painting ("Meditación del
      Marco" was the title in Spanish). Sholarship is able to create
      exciting reflections/discussions... on anything. <br>
      So, addressed to all FIS colleagues, why we don't accept this new
      discussion challenge?<br>
      <br>
      Friendly regards<br>
      --Pedro<br>
      <font size="+2"><br>
           </font>El 13/07/2016 a las 19:15, Joseph Brenner escribió:<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:3B13A0B046094D438F5F3A97A2914B8C@PCdeJoseph"
      type="cite">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
        charset=windows-1252">
      <meta content="MSHTML 6.00.6002.19567" name="GENERATOR">
      <style></style>
      <div><font face="Arial">
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span
              style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY: Arial;
              mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">Dear Pedro,<!--?xml:namespace prefix = o ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /--><o:p></o:p></font></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span
              style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY: Arial;
              mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">Most of
                us would agree that standard Western science does not
                give a complete answer to questions about life and mind.
                As we try to seek better foundations in general and for
                information science in particular, we may be able to
                benefit from knowledge resources which have not been
                fully exploited, those of the 'Past' and those of the
                ‘East’. I myself have written a paper suggesting that a
                metalogical rejunction is possible in which logic
                recovers its original status as inclusive of all other
                disciplines. As Brian Josephson writes in the Abstract
                of one of his lectures, “Eastern mystics may have
                relevance to scientific understanding.” Fritjof Capra
                explored such parallels in his important 1967 book <i
                  style="mso-bidi-font-style: normal">The Tao of
                  Physics.</i><span style="mso-spacerun: yes">  </span>However,
                many interpretations of what mysticism is are possible.<o:p></o:p></font></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">There is
                a further major <i style="mso-bidi-font-style: normal">caveat
                </i>to keep in mind: there are different ways of
                understanding “what is missing” in science (see Terence
                Deacon’s discussion of information) and what kind of
                additions could be made. On the one hand, we may
                legitimately associate quantum fluctuations with Indian
                (not Eastern) ideas of things continuously moving in and
                out of existence. On the other, as we have discussed in
                connection with Conrad’s ‘fluctuons’ at least once in
                the FIS Group, it may NOT be correct to say that such
                fluctuations are or can carry meaningful information.<o:p></o:p></font></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">Recent
                postings to the FIS list have been made by people
                associated with a project embedded in a major university
                (<!--?xml:namespace prefix = st1 ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /--><st1:place w:st="on"><st1:city
                    w:st="on">Cambridge</st1:city>, <st1:country-region
                    w:st="on">UK</st1:country-region></st1:place>), the
                “Matter-Mind Unification Project”, now the “Theory of
                Condensed Matter Group” which Josephson has directed.
                This effort has sought and still seeks to
                incorporate doubtful, self-confirming forms of Western
                thought and activity. <span style="FONT-WEIGHT: normal;
                  FONT-FAMILY: Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font
                    size="2">Personally, I do not wish to be associated
                    with the Circular Theory of Ilexa Yardley, in which
                    “the core dynamic is the conservation of a circle”,
                    which is a misunderstanding of dynamics. I do not
                    wish to accept nature as controlled by some “Master
                    Algorithm”, any more than I do Peircean Thirdness. I
                    do not wish to be associated with paranormal
                    phenomena, cold fusion and observer created reality,
                    all of which are part of Josephson’s project.<o:p></o:p></font></span></font></span></p>
          <font size="2"><o:p></o:p></font>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">A
                characteristic of this thought is its dogmatism of
                completeness, a theory of everything, in which things
                are linked by a “subtler dimension which we have
                identified with the Platonic realm” (Yardley). One might
                argue that the Tao is also a theory of everything that
                also sees things linked in a way different from that of,
                say, chemical bonds. The major difference is that
                understanding the Tao does not require abrogating
                science in order to replace it by a self-serving
                ideology. Deacon has characterized the ‘homunculi’ and
                ‘golems’, disguised as physical principles, that
                interfere with thought; ‘wishful thinking’ is the most
                charitable term that can be applied. <o:p></o:p></font></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span><span
              style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY: Arial;
              mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">Other
                FIS members may find these ideas harmless, perhaps even
                amusing. I consider them perversions of thought by
                people with an agenda of control. The one positive
                result of these postings has been to cause me to
                re-examine the assumptions in the logic of the included
                middle of Stéphane Lupasco. This as some of you know is
                the basis of my ‘Logic in Reality’ and its Principle of
                Dynamic Opposition (critical formulation by Lupasco <i
                  style="mso-bidi-font-style: normal">ca. </i>1951). I
                conclude that no new and doubtful physical concepts need
                to be introduced to address the essential aspects of
                life, mind and information. That information has ‘dual
                aspects’ has been more or less explicit in everything I
                have tried to write in the last eight years. But these
                concepts are not simple; one cannot use the principles
                of quantum mechanics directly. Hence I do not expect to
                find a large audience nor, to be frank, a large market.
                I simply hope they may deserve some more discussion on
                the FIS list.<o:p></o:p></font></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">Best
                wishes,<o:p></o:p></font></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><o:p><font size="2"> </font></o:p></span></p>
          <p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN:
            justify"><span style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY:
              Arial; mso-bidi-font-weight: bold"><font size="2">Joseph <o:p></o:p></font></span></p>
        </font></div>
    </blockquote>
    <br>
    <p><br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
-------------------------------------------------
Pedro C. Marijuán
Grupo de Bioinformación / Bioinformation Group
Instituto Aragonés de Ciencias de la Salud
Centro de Investigación Biomédica de Aragón (CIBA)
Avda. San Juan Bosco, 13, planta X
50009 Zaragoza, Spain
Tfno. +34 976 71 3526 (& 6818)
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:pcmarijuan.iacs@aragon.es">pcmarijuan.iacs@aragon.es</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://sites.google.com/site/pedrocmarijuan/">http://sites.google.com/site/pedrocmarijuan/</a>
-------------------------------------------------
</pre>
  </body>
</html>